Followers

lördag 10 september 2016

Samboliv

Nu har jag bott några få månader tillsammans med min pojkvän, sambo. Jag måste säga att det har varit en väldigt intressant tid och jag har lärt mig mycket om både mig själv och honom. Framförallt är det väldigt skönt att inte behöva fixa allting själv och att alltid ha sällskap. Tidigare när jag bott i Storbritannien har jag antingen bott i studentkorridor eller inneboende hos någon britt och då är det noll stöd i hemmet som gäller. Nu har jag ett hus där jag kan göra vad jag vill, endast jag och min pojkvän kan bestämma. Oerhört befriande!

Studierna flyter på. Jag har inte lyckats få hit någon bok ännu men tack och lov är mycket av det vi studerar nu i början grammatik och där jag hag redan kunskap så att det räcker och blir över. Jag funderar på att väcka denna blogg till liv igen nu när jag har en del att blogga om. Framför allt vill jag gärna börja tala om smink och kläder, då jag verkligen fåt intresse för det på den senaste tiden..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar