Followers

tisdag 13 september 2016

"Endast gamla människor äter det där"

Jag vet inte om jag någonsin kommer att vänja mig vid brittiska matvanor, om jag nu ens vill det. Det kommer aldrig att sluta förvåna mig hur de flesta britter väljer att äta mackor till lunch tillsammans med en påse chips. Hur de kan föredra det mot lagad mat, om de har valet. Medvetenheten om vad människor stoppar i sig är både låg och de flesta som vet bryr sig inte. Detta inkluderar givetvis inte alla, men många jag stött på, även läkare...

Det slog mig extra häromdagen när jag skulle köpa flingor till mig själv. Söta flingor finns överallt, flingor som de flesta svenska familjer inte skulle ge till sina barn dagligen. Finns det inte något grövre, mera matigt? Det tog lång tid för mig att hitta något som inte bara var socker.

"Do you really want to eat that? That's what old people eat, those who struggle to go to the bathroom.."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar