Followers

torsdag 11 augusti 2016

Fem år senare..

För fem år sedan gjorde jag en sådan där "lista" där man svarar på frågor. Det vore roligt att göra om den nu, så det gör jag! Markerar mina svar då i normal stil och mina svar nu i fetstil.


1. Hur gammal är du om fem år? 21. 26 år. 
 2. Vem tillbringade du minst två timmar med i dag? Hm.. kompis på skolan! Mamma!
 3. Hur lång är du? Under 160.. ehhe. Jag är 155-156 cm lång.
4. Vilken är den senaste filmen du sett? Hm. Jane Eyre tror jag. Såg en serie, som kallas The Leftovers.
5. Vem ringde du senast? Pappa! Faktiskt.. Pappa här också!
 6. Vem ringde dig senast? Hm.. det kommer jag inte ihåg. Eller jo, en av mina systrar! Pappa.
 7. Hur löd det senaste sms:et du fick? Hahahah, det säger jag inte :P Put it in the bin!
8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Smsa! Smsa.
9. Är dina föräldrar gifta eller skilda? Gifta. Gifta
10. När såg du senast din mamma? För fem minuter sedan. För 45 min sedan. 
 11. Vilken ögonfärg har du? Olivgröna. Olivgröna.
12. När vaknade du idag? 06.45. 10.00
 13. Vilken är din favoritjulsång? Fairytale of New York. Merrily on High.

14. Vilken är din favoritplats? Framför pianot. Hemma i Cardiff.
 15. Vilken plats föredrar du minst? Hm.. matsalen tror jag. Flygplatser
 16. Var tror du att du befinner dig om tio år? Pluggar någonstans! Gift och med barn någonstans, kanske i Storbritannien. 
 17. Vad skrämde dig om natten som barn? Hm.. Läskiga ljud tror jag. Mörkret och läskiga ljud.
18. Vad fick dig att skratta senast? Ett sms jag fick :) Ett skypesamtal jag hade.
19. Hur stor är din säng?Hahah den är bara 80 cm bred.. Jag gillar små sängar. Det blir mysigare så. Min säng i huset i Cardiff är 160 tror jag.
20. Har du stationär eller bärbar dator? Två bärbara! Bara en av dem som fungerar, på den andra har jag pajat grafikkortet med för intensivt The sims 3-spelande.. En bärbar, en stationär.
21. Sover du med eller utan kläder på dig? Med. Mycket kläder. Oftast utan.
22. Hur många kuddar har du i sängen? Tre! Och tre täcken. En, men sover oftast utan kudde.
23. Hur många landskap har du bott i? Ett! Två, svenska i alla fall. 
24. Vilka städer har du bott i? Samma, och det är ingen stad :P Strömsund, Uppsala, Glasgow, Brighton och nu Cardiff.
25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Strumpor! Strumpor

26. Är du social? Oftast inte. Rätt så.
27. Vilken är din favoritglass? Hm. Gammeldags vanilj tror jag. Just nu helst ingen glass alls. Saltlakrits! Har ett paket i frysen...
28. Vilken är din favoritefterrätt? En riktigt god kopp kaffe med ångad mjölk. SALTLAKRITSGLASS det är så himla gott. 
 29. Tycker du om kinamat? Yep, gärna väldigt stark sådan. Oh ja
30. Tycker du om kaffe? Jaaa! Jadå, men jag dricker oftast te numera.

31. Vad dricker du till frukost? Vatten. Tropisk juice och te.
 32. Sover du på någon särskild sida? På höger sida. På rygg.
 33. Kan du spela poker? Yep, men har bara spelat ett fåtal gånger. Yes, det kan jag. Spelar då och då med kompisar, men alltid med låtsaspengar.
34. Tycker du om att mysa/kela? Ibland. Jaaa!
35. Är du en beroendemänniska? Beror på vad som menas antar jag. hmhm?

36. Känner du någon med samma födelsedag som din? Nope, faktiskt inte. Nope
37. Vill du ha barn? Kanske någon gång i livet, men jag är inte så förtjust i barn.. Självklart!!
38. Kan du några andra språk än svenska? Oj, engelska och tyska. Samt lite grekiska och latin. Lite franska också. Samma som innan  :P
39. Har du någonsin åkt ambulans? Nope. Nej!
 40. Föredrar du havet eller en bassäng? Ingetdera! Havet
 41. Vad spenderar du helst pengar på? På att spara. Nej, men kanske kläder. Kläder
42. Äger du dyrbara smycken? En del ärvda saker... Inte direkt
43. Vilket är ditt favoritprogram på tv? Jag tittar sällan på TV! Ibland idol, och förut mitt i naturen. Ohh så många serier! Game of Thrones, Outlander, The Leftovers, Stranger Things, Once Upon a Time...

44. Kan du rulla med tungan? Jag tror det. Yes
45. Vem är den roligaste människan du känner? Min pappa tror jag. James
46. Sover du med gosedjur? Nope men med en liten kudde!
 47. Vad har du för ringsignal?Old Phone heter den. Klassiker. Vet inte..
48. Har du kvar klädesplagg från då du var liten? Ohja, har inte slängt ett enda klädesplagg D:. Många
49. Vad har du närmast dig just nu som är rött? Mina naglar! Och mitt hår. Uhhh. Rubiks kub!
50. Flirtar du mycket? Nej. Bara med min pojkvän!
51. Kan du byta olja på bilen? Tror det! Vet inte
52. Har du fått fortkörningsböter någon gång? Nää. Nä!
53. Vilken var den senaste boken du läste? Little Women tror jag.. Voyager av Diana Gabaldon

54. Läser du dagstidningen? Yep! Varje dag. Yes
55. Prenumererar du på någon veckotidning? Nej. Nope
56. Dansar du i bilen? Nä, lyssnar aldrig på musik i bilen.. Endast om jag går ut
57. Vilken radiostation lyssnade du till senast? Hm. P3 tror jag. P1
56. Vad var det senaste du skrev på ett papper? Något tal i matteboken. Inköpslista

59. När var du i kyrkan senast? Oj... Det var nog på examen, i nian. Kommer inte ihåg..
60. Vem var din favoritlärare på högstadiet? Hm.. min samhällskunskapslärare tror jag. Vet inte
 61. Hur länge har du campat som längst i ett tält? Tre dagar! En dryg vecka
62. Vem var det som senast gjorde något extra speciellt för dig? Min syster :). James!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar