Followers

onsdag 11 november 2015

Inte långt...

Snart är 2015 slut! Herregud, det har gått snabbt. Väldigt snabbt! Och mycket, mycket har hänt. Nog bland de år i mitt liv som förändrat mig allra mest. Det viktigaste personligen var att jag hittade min pojkvän och i och med det fick nya perspektiv. Det var också mitt första år på universitetet, där jag lärt mig OTROLIGT mycket. Är en helt annan nivå än vad man är van vid, och faktiskt har jag fått en ordentlig inblick i det akademiska livet. Nu vet jag dock bara det brittiska akademiska livet, men nästa år kommer jag att få uppleva det svenska också. Häftigt, om än jobbigt och stressigt.

Tja, vad mera ska man säga? Livet är underbart! Visst, det har varit en massa tråkigheter detta år, men de flesta av er som läser detta är väldigt lyckligt lottade. Det är med en mycket tung själv jag läser nyheterna från Sverige, framförallt om flyktingarna från Syrien och de senaste dagarna SD:s hemska kampanj mot dem. Jag mår illa och skäms för hur vissa människor på helt allvar kan dela ut flygblad så som de gjort. Usch! Förhoppningsvis är de som läst flygbladet källkritiska...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar