Followers

söndag 1 december 2013

Reklam? Nej tack!

Jag har alltid varit mycket skeptisk gentemot reklam. Vad tusan, ska företag lägga ned så otroligt mycket pengar, pengar som de kunde använda till andra ändamål, när de egentligen ofta bara lurar folk att konsumera något? Konsumtion ska vara vid behov som man själv har, inte vid behov som företagen skapar åt en.

Men nu är det ju så att mina små åsikter inte spelar så stor roll. Jag förstår ju att företagen vill vissa sina produkter på något sätt - så okej då. De måste ju informera allmänheten om att de finns. Men ofta blir det för mycket och ofta handlar reklamen och dieter hit och bantningsprodukter dit. De försöker träffa människors ömtåliga punkter..

Reklam finns. Och det kommer nog att finnas bra mycket länge till. Så varför inte använda sig av systemet? Förut tänkte jag; jag ska ALDRIG ha reklam på min blogg! Nu har jag ändrat tankesätt. Nog kan jag ta lite reklam på min blogg! Det är ju företagen som betalar för det. Så för varje gång ni klickar på reklamen till höger här, eller alldeles under detta inlägg, får jag några kronor. Det gäller dock att man kommer upp i en viss summa innan man får någon utbetalning.

Jag har bloggat länge. Ibland är mina inlägg sämre, ibland bättre, men tid tar de likaså. Faktiskt, nu under de här tre dagarna som jag haft reklam på bloggen har jag tjänat 50 kronor! Det är mina ALLRA första intjänade pengar! Jag är 18 år och har precis fått en stadig, men mycket liten inkomst. Första dagen var det mest, nu lär det bli runt 7 kronor per dag. För mig är det mycket pengar och det känns fantastiskt att tjäna sina första kronor!

Sååå. Vill ni hjälpa mig? Klicka på reklamen :D Hahhaha! Nu ska företagen få som de vill, betala för att folk klickar ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar