Followers

fredag 8 november 2013

Alltid stressad

Pappa upptäckte en sak igår som jag egentligen inte sett som ett problem. Jag är alltid stressad och har alltid bråttom! Enda gången jag inte har bråttom är när jag sitter vid pianot och sjunger. Nu till exempel, det är 45 minuter tills jag börjar och det tar 3 minuter för mig att ta mig till skolan - ändå känner jag hur det kryper i kroppen och jag vill typ ta på mig ytterkläderna.

Igår skulle jag spela kort med pappa till kvällsfikat och det blev mycket "kommer du?" ,"segis" och mitt kvällsfika (stor skål yoghurt med müsli, macka med messmör) blev uppätet inom sisådär fem minuter, trots att jag spelade kort samtidigt. Jag är så gott som alltid först att vara klar vid matbordet och dricker en stor kopp hett kaffe  nästan utan att andas. Skynda. Stressa, mycket att göra! Det känns liksom som om jag har så otroligt mycket energi som bara MÅSTE tas ut.

Nä. Nu ska jag skynda mig att dricka upp mitt kaffe, slänga i mig mackan, dra på mig skorna och susa iväg till skolan.

Uhm. Och vänta typ tio minuter vid pianot då jag som vanligt är klar långt innan jag borde gå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar