Followers

fredag 3 maj 2013

SAFFRAN I MITT HJÄRTA

Som jag väntat på denna dag! Dagen då jag med ärlighet kunde säga att nu, nu har jag hittat den optimala gröten. Det har jag!  Jag höll seriöst på att dö smakdöden i morse, förgås i världsalltet av ljuvlighet. Skojar inte.

Du behöver, för en portion:
2.5 dl risgrynsgröt (koka själv eller köp, en halv "korv" tog jag)
ett halvt paket saffran
ev. lite vaniljpulver
en skvätt mjölk

Kvällen innan:Värm mjölken med saffranet i en kopp. Jag använde mikron. Blanda sedan ut det i gröten, bland i vaniljpulvret. Låt allra helst stå och dra över natten, jag gjorde det, för att få ut så mycket smak som möjligt. Servera på morgonen efteråt med goda tillbehör. Russin, mjölk, honung och pepparkakor hade jag. Sååååå gott!

Den blir lite som lussebulledeg, men inte så väldans mäktig och söt. Den blir helt enkelt ljuvlig!






Så här mycket blev det kvar.


1 kommentar:

  1. Du verkar ibland tycka det är svårt att äta, men det jag funderar över är hur du tänker kring innehållet i det du äter. Tänker du aldrig på att som måltiden ovan nästan enbart består av kolhydrater och dessutom snabba sådana och mycket socker? Är du inte rädd för att liksom trigga igång ett sötsug eller skjuta blodsockerkurvan i höjden och bli sugen på "väldigt fel saker" lite senare? Bara undrar då jag oftast själv tänker att det är väldigt viktigt med mycket protein för att hålla sig mätt och så .. :).

    SvaraRadera