Followers

tisdag 5 mars 2013

Leva 3. Dagen

Såå. Idag klev jag upp klockan åtta (!) efter att ha sovit i högst sex timmar. Min dygnsrytm är så konstig nu när det är lov... Nåväl, klev upp och åt en urgod portion havregrynsgröt med många matskedar hjortronsylt.. mjölk på det såklart. Jag ÄLSKAR hjortronsylt! Ska önska mig det nästa gång jag fyller år.

Nåväl. Sen var det några timmars göra-vad-man-vill innan det blev dags för lunch. Jag åkte bland annat och handlade med pappa. Hittade jordgubbar (250 g) för endast 10 kronor asken. Köpte två. En till mig, en till syrran. Sen köpte jag tre chokladkakor också. Vanilj & Vit Choklad, Mörk Apelsinchoklad & mandel samt Premium Mörk Choklad Hallon (klicka för länk till respektive produkt). De var allihopa urgoda! Eller ja, jag hade prövat alla förutom den vita chokladen, men även den var urgod trots att jag vanligtvis inte är så förtjust i vit choklad.

Till lunch så blev det mina bananpannkakor igen. Denna gång med jordnötssmör i smeten! Det var SUCCÈ. Såg så gott ut också, att syrran också fick sig en portion. Till det åt jag skivade jordgubbar, banan, blåbär och lönnsirap. Mmmm! Sen blev det många jordgubbar kvar, så de doppade jag i smält choklad och åt till efterrätt. Proppmätt vill jag lova! Men grymt gott, så det blir helt klart att göra om dessa bananjordnötssmörpannkakor...

Middagen blev lammstek - även den mycket, mycket god. Mandelpotatis, gräddsås (på saften från lammsteken) och svartvinbärsgele till det och succén var även där ett faktum. Åt mig totalt proppmätt, men lyckades få ned några chokladbitar till efterrätt. Jag tar min viktuppgång på allvar! Tror dock inte att detta leder till en uppgång, men förhoppningsvis så ligger jag idag i alla fall inte under. Och kvällsfikat är ju inte intaget ännu heller...
Älskade jordgubbar och blåbär...

Mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm

 Lärt till nästa gång: Ta på mer lönnsirap INNAN kortet knäpps... det blir mycket snyggare då!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar