Followers

måndag 31 december 2012

Nyårsafton

Då var det dags igen.. Jag som hade tänkt hinna göra en väldigt prydlig och noggrann årsresumé men så blev det nyårsafton bara pang bom och så var det med den saken. Jag kan såklart fortsätta med den nästa år... vilket jag också tänker göra. Så det blir bli i en liten tokig ordning.

Nååååväl, härligt med nyår! 2013 kommer att bli helt underbart, det känner jag på mig.

Vi ska äta en ljuvlig middag om en timme eller så. Jag ska precis ta ned kameran och börja fota lite.

Förrätt:
Tunnbrödssnittar med ren-röra

Varmrätt:
Hel ugnsstekt kalkon med gräddig sås, klyftpotatis och vinbärsgelé

Efterrätt:
Krämig kesellakräm i smakerna saffran samt citron med marängtopp

Hahhaha, vet det tusan vad det blev för meny.. Jag hittade på namnen nu, men det lät lite fancy i alla fall. Syrran står för förrätten, mamma och pappa för varmrätten och jag för efterrätten. Detta ska bli spännande! Vet i alla fall att kesellakrämen är god.. hehhehhe


Tooodeloo. Hoppas att ni får en god nyårsafton och ett gott nytt år! I ordets "gott" allas betydelser!


1 kommentar:

  1. Vet du vem du är VÄLDIGT lik? Dottern i årets (eller förra årets blir det väl) julkalender! Jag tänkte på det varje gång jag tittade.

    Och just det ja, det är en komplimang!

    SvaraRadera