Followers

onsdag 18 juli 2012

Glass i stora lass

Jag har blivit GALEN i glass! Det är ju så sjukt gott! Idag blev det kulglass igen.. Pecannötkola denna gång. Inte på lejonet och björnen, utan på ett litet sött café i ett vattentorn med utsikt över hela Göteborg. Den glassen var också god, men det var ännu godare på lejonet och björnen.. Tur att jag ska dit snart igen! Jag tänker liksom så, att jag under mina Göteborgsdagar nu ska försöka äta upp mig en del i vikt, eftersom jag tappade en del när jag var sjuk förut. Och jag vet ju hur svårt det är att gå upp i vikt, så därför kör jag på hårt. För ett par dagar sedan köpte jag 534 gram lösviktsgodis på en stooor godisaffär som heter "4-gott". Jag har fortfarande en hel del kvar.. Det går liksom inte att äta så mycket godis på bara någon dag! Så jag portionerar ut det lite. Efter lunch och sedan småäta under hela kvällen .Hihi.
Pecannötglass och kaffe med röd mjölk. Omnom!


Ser ni de där röd-gula avlånga godisarna? De är mina absoluta favoriter. Hela botten är i princip tänkt av sådana.. Rabarberbitar heter de. Andra smaker jag gillar är saltlakrits, lakrits, salmiak.. ni vet.. och olika kolasmaker.. Gillar även mörk choklad, särskilt med apelsin! Jag gillar även kokosprickarna! De med vitt skum i :)

Var tvungen att lägga dit ett äpple så att ni får se kvantiteten.

Lite beslutsångest hade jag allt.. Inte bara lite heller.

Gooodis

Chokladhyllan.. Hihi

Meeera godis!

Idag var middagen speciell. Jag åt på indisk restaurang! Yiihah.

Jag valde 39an. Åt med tre naanbröd som jag delade med min kompis och ris såklart.
Ris och två kryddsåser som serverades till. Ena var en starkare, andra var riktigt söt.

Min rätt. Med ett stearinljus under, så att den höll sig varm! Hihi. Så sött det var! Den var riktigt god faktiskt. Naanbrödet doppade jag i såsen.. Perfekt. Jag tyckte dock att det inte var en rödvinsås utan en gräddsås. Men äh. Gott var det i alla fall!

3 kommentarer:

  1. Åh! va bra att du hann med 4-gott! =D
    Undrar om du får ångest när du äter godis? kanske en konstig fråga men;)

    SvaraRadera
  2. Samma här! blivit gallen i glass nu under sommaren :D Kan äta det nästan varje dag ^^

    Du verkar ha rätt så bra smak på godis också. Såg en hel del där som jag skulle gillat :D

    SvaraRadera
  3. Älskar den restaurangen! SÅ SJUKT GOD MAT!

    SvaraRadera