Followers

söndag 24 juni 2012

Varning för klagomål

Jag bor i min säng. Sängen är för tillfället min bästa vän. Det är där jag sover, där jag andas. Där jag dricker iskall svartvinbärssaft och känner febern stiga och sjunka med ojämna mellanrum. Där jag försöker att inte tänka, för tankeverksamheten tar för mycket kraft för att jag ens ska orka försöka.

Tja. Så har det sett ut idag. Så ser det ut förutom just nu, eftersom jag lyckats vingla mig fram till datorn och skriver det här inlägget. Det är faktiskt ansträngande. Mest för huvudet. Det är där det är jobbigast. Hela huvudet protesterar för varje rörelse och att tala är ansträngande och får smärtan att stiga. Varför! Varför! Jag avskyr influensor.

Och jag lovar dig, att jag aldrig haft en influensa likt denna någon gång tidigare i mitt liv. Menmen. Så kan det väl vara. Förhoppningsvis uppskattar jag mitt friska liv ännu mer när den här skiten väl är över. Det blir nog som med ätstörningen. Kontrasten mellan det dåliga och bra är viktiga att ha ibland ,så att man fattar hur sjukt lyckligt lottad man är egentligen.

Tack för alla fina kommentarer förresten. Önskar att mitt immunförsvar kunde höra dem, dessvärre tror jag att de är lite väl upptagna för tillfället. Eller så bryr de sig inte. Eh.. Jag ska säga krya på dig från er ändå.

Njut av er (förhoppningsvis) influensafria dag och ät lite från mig!

Tack. Merci. Spatsiba. Kiitos. Thank You. Shukran. Xiexie. Ευχαριστώ. Danke. Gracias. Grazie. Gratia Tak.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar