Followers

måndag 7 maj 2012

Projekt Bloggerska: Här är jag!

Jag gjorde ett litet personlighetstest. Ett känt sådant, Myers-Briggs heter det. Gör man det testet, kommer man fram till en bokstavskombination (hihi) på fyra bokstäver, som säger ganska mycket om vem man är. Jag blev en ENFP-person (Extraversion, intuition, känsla, perception).. Jag tror nog att det kan stämma ganska väl. Bland annat blev det beskrivet att;


Inspiratören: Är mycket individualistisk och den kanske mest entusiastiska av alla typer (när de mår som bäst). De ägnar sin kreativa förmåga åt människor och är mycket skickliga på att få andra att må bra. Liksom sin nära släkting visionären är de väldigt bra på att ta initiativ och att följa sina kreativa impulser, men inte lika bra på att fullfölja dem. Deras liv har en benägenhet att handla om det ena projektet efter det andra. Och de blir stimulerade av att hitta lösningar på problem, allra helst om de har med människor att göra. Den primära drivkraften är de inre impulserna, snarare än stark koncentrationsförmåga. De är ofta mycket entusiastiska lärare, säljare eller markandsförare. De har en fantastisk förmåga att få sin vilja fram med andra människor. Deras goda personkännedom och förmåga att inspirera andra gör dem ofta till utmärkta ledare.

Det finns lite olika beskrivningar beroende på vilken sida man går in på, men generellt sätt är de väldigt lika när man väl har fått fram sin bokstavskombination. Vad är du för personlighet? Här kommer några sidor, där du kan testa dig! Försök att se dig inte som du vill vara, utan som från ett fågelperspektiv!

http://www.jobbsafari.se/cgi/typeindikator.cgi ( Svenska: Den jag körde, jag tyckte den var bäst hittills. helt klart)
http://www.personalitypathways.com/type_inventory.html (Engelska)
http://www.humanmetrics.com/cgi-win/JTypes1.html (Engelska)

Sååå! Dela med er av era personlighetstyper! Kanske finns det något samband mellan det och förmågan att utveckla ätstörningar? Jag kan tänka mig att det här med entusiasm är en sak.. Dock vet jag, att de flesta med ätstörningar är betydligt mera ordningsam än vad jag är. Jag är kaoset själv... Brukar du hålla ordning på dina grejer? När jag öppnar mitt skåp i skolan faller det ur saker ibland..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar