Followers

söndag 20 maj 2012

Chokladbanankokosvaniljsmoothie med marschmallows och extra kokos

Det lät som något, va? DET lovar jag att det var det också! Det var faktiskt bland det godaste jag någonsin ätit. Skojar inte. Blir ni sugna? GÖR!

Du behöver:
En kokosnöt.


En yxa för att få upp eländet..

Eller så gör man som mig och utnyttjar dagens moderniteter- kokosflingor på påse.

Kakao. Ingen choklad utan kakao! (Förlåt mamma, för duken..)

Vaniljpulver. Vaniljsocker gör nog sitt jobb, det också.

Lite vanligt socker.

En halv banan.

Yoghurt av något slag, gärna naturell. Vanilj fungerar säkert också prima!

Mjölk..

3 tsk kakao
1 tsk socker
0.5 tsk vaniljpulver alt. 1 tsk vaniljsocker
1.5 dl yoghurt
1 dl mjölk
3 msk kokos 
en halv banan
 
Det krävs lite förberedelse, det här. Jag började redan tre timmar innan och blandade yoghurten med mjölk och stoppade sedan in i frysen. Den här ska nämligen vara riktigt kall. Min satt fastfrusen i skålen, vilket blev perfekt.

Häll den frysta yoghurten och mjölken i en mixer eller matberedare. Blanda i alla ingredienser, men spara lite kokos till garnering. Mixa tills alla ingredienser är utblandade. Smaka av med eventuellt mera socker. Häll upp i en vacker skål, varför inte ett glas, och garnera med kokos och marshmallows, om du vill. Marshmallows var faktiskt jättegott på.. Servera och NJUT!


Tadaaa! Ser det gott ut? Vad väntar du på? Iväg och gör! :D



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar