Followers

måndag 12 december 2011

-Somatiska besvär-

Allt fler somatiska besvär dyker upp för mig. Just nu är det huden som är värst. utmed sidorna ser jag ut som en fisk. Jag lovar. Har ni någongång gnällt över torr hud, jag hade det själv förut, är det INGENTING jämfört med hur jag har det nu. Jag kan faktiskt bokstavligt talat ta tag i huden och dra stora flikar av den. Inte för att jag gör det. Det känns inte direkt, förutom ibland på natten, men det ser rent ut sagt förjävligt ut.

Sen är det håret. Jag tappar en hel del.. :(

Min vilopuls när jag lägger mig på kvällen brukar jag räkna till runt 45-50. Vet inte om det är farligt eller så, men helt klart inte okej.

Jag fryser. Som fasiken. Jämt och ständigt. I morse när jag skulle gå till skolan i -10 var jag tvungen att stanna flera gånger för att väcka liv i mina händer.

Sömnproblem. Väldigt svårt att sova har jag och jag vaknar ofta alldeles för tidigt och kan inte somna om. Det blir bättre i perioder. Sen har jag ibland mardrömmar som rent ut sagt får mig att inte våga sova.

Blåmärken och rivsår. Får ibland blåmärken som jag inte har den blekaste om vad jag gjort.. Sen om jag skär mig på något eller river mig tar det otroligt lång tid för det att läka. Jag har haft två rivsår på handen i snart tre veckor. De var inte ens djupa.

BH-storlek noll. Behöver nog inte säga mer.

Listan kan göras lång. Snälla ni. Inget jävel (ursäkta) som vill ha detta så mitt tips: svält er inte!

2 kommentarer:

  1. Känner igen precis alla dessa besvär själv. Använd mosad avokado till torra händer och låt den sitta så den går in innan du sköljer. Jag brukar använda det som hårinpsckning eftersom håret blir så torrt och risigt (låter det sitta ca 20 minuter), och då brukar jag ta händer och ansikte på samma gång. Tar mandey i håret måste man dock skölja i två omgångar, då håret snarare första gången blir väldigt fett.

    Blåmärkena kan bero på proteinbrist!

    SvaraRadera