Followers

tisdag 13 december 2011

Dag 89: Näringsdrycker

Så jag hamnade där ändå: helvetes jävla skit.

Det känns så absurt. 300 kcal på två deciliter. Tre gånger om dagen. 900 kcal. Mitt vanliga intag alltså i kcal.. men sen ska jag äta mat på det. Dubbelt så mycket.

Jag kunde lika gärna dricka grädde.
Det känns som om ingenting annat är något längre.
Jag åt en pepparkaka i morse.
Jaha, vad är det? 25 kcal? DET ÄR INGENTING
Det är typ en klunk äcklig dryck.

Tänk alla himmelsk mat jag kan få på 300 kcal. Det är en pannacotta. Det är tre gröttallrikar. Det är 6-7 deciliter mjölk eller 12 pepparkakor. Det är 10 clementiner. Det är fem av mina vanliga luncher. Jag vill inte. Jag blir helt galen på siffrorna. Jag ska DRICKA det. Jag vill inte. Åh snälla nån. Dessutom fanns det bara några chokladsmak kvar så jag fick massa jordgubb också. JAG HATAR DET. Äckligt. Snälla nån. Nu har jag hällt över en i vaniljsmak till en bägare och ställt in i frysen. Kanske det blir som vaniljglass? Hm. Kalorimsässigt är det mer än vaniljglass.

Jag känner på mig att kvällsfikat+ näringsdryck blir helvetet personifierat. Men jag kan inte göra ett skit åt saken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar